сряда, 3 ноември 2010 г.

Какво представлява сертификацията? Част III – Какво представлява сертификационния одит?

Сертификационните одити обикновено протичат на два етапа. Това означава, че одиторът (или одиторският екип) ще ви посетят два пъти. Целите на тези посещения са различни. Етап 1 на сертификационния одит е с по-кратка продължителност от етап 2.


Двата етапа се провеждат на предварително определени дати по съгласувана програма.

Етап 1 на сертификационния одит
В рамките на етап 1 одиторите ще искат основно да се запознаят с одитираната организация и с документацията на въведената Система за управление. При провеждането на този етап са ангажирани по-малка част от представителите на одитираните. Целта на етап 1 е да се провери готовността за провеждане на етап 2 на одита и да се насрочат дати и да се оцени съответствието на разработената документация спрямо изискванията на стандарта, който прилагате. Резултатите от одита се документират в доклад.

Етап 2 на сертификационния одит
Това е същинския одит на въведената Система за управление. По време на одита се проверява прилагането на всички клаузи от въведените стандарти (при ISO 9001:2008 се проверява и валидността на направените изключения по клаузите от стандарта. Одиторите проверяват едновременно дали спазвате изискванията на стандарта и дали спазвате реда за действие, който сте предвидили в разработените документи (наръчници, планове, процедури, програми, инструкции). Одитът се провежда като комбинация от следните елементи: преглед на документацията, интервюта със служителите, преглед на наличните записи и наблюдение над извършваните дейности. Резултатите от одита се документират в доклад.

Следва продължение ... Част IV – Какво да (не) правите по време на одит.

Няма коментари:

Публикуване на коментар